Na gedane arbeid..

Aan de foto zou je het niet zeggen, maar vandaag werd er weer hard gewerkt om ons botenterrein weer spic en span te krijgen. Ook dit keer een grote opkomst van de leden om een handje te helpen bij het afwerken van de klussenlijst die onze voorman in petto had. Alles moest af en zo waren we ver na 12 uur nog bezig… Na de klus mochten we wel van het door hem meegebrachte snoepgoed proeven, want zo is hij nu ook wel weer….

Een succesvol en nuttige dagje dus. Nu op naar de volgende happening: de jaarlijkse barbecue op 19 april. Even noteren dus!

in betere dagen..

Ik moest wel even aan Akki Mas denken toen ik Bob op zijn plaats daar zag zitten.
Akki die op 25 januari, enkele maanden na Lies, overleed. Hij was destijds de grote animator van de werkdagen als hij al de rommel niet zelf allemaal had opgeruimd. Hij bracht in de winterperiode zijn tijd hele dagen op het botenterrein door. “Onze havenmeester”, oudste en erelid van de vereniging, die onze boten in de gaten hield, die goed voor ons botenterrein zorgde en die ons op de vingers tikte als we niet volgens de regels handelde. Hij was niet altijd makkelijk voor ons, maar zijn hart zat op de juiste plaats.

Bob, Dick en ik zochten hem vorig jaar enkele keren op in het verpleegtehuis, maar het werd steeds moeilijker voor hem moeilijk om nog te spreken. Af en toe kwam er nog wel een typisch ‘Akki’ grapje uit, maar het werd steeds zeldzamer..

Ons oudste lid is niet meer, maar zijn stoel staat er nog: voor Bob dus…