Twee keer per jaar worden we door onze terreincommissaris en het bestuur uitgenodigd voor een werkdag om het botenterrein een flinke opschoonbeurt te geven. En zo waren we op zaterdag 6 april present op zo’n eerste klusdag in het nieuwe vaarseizoen.
Voordat we aan de slag gingen, hield Niels een korte presentatie in de botenloods over de stand van zaken en vorderingen betreffende het voortbestaan van de vereniging. Ofschoon er door de werkgroep wel activiteiten zijn gestart en nog lopen mbt. het formeel oprichten van een vereniging en het zoeken naar een geschikt terrein, is er nog geen helder zicht op wat de toekomst zal brengen. Hopelijk kan er later in het jaar meer over gezegd worden.

Vervolgens ging een ieder aan de slag, een aantal met het opschonen van het terrein, weer anderen zorgden voor een glanzende witte kajuit buiten en ook de electriciteitskasten werden aangepakt. Dat met de kajuit (ook binnen!) en kasten lukte prima, maar na vele uren zwoegen bekroop bij iedereen toch het gevoel dat het toch wel heel lastig en eigenlijk onmogelijk is om in één dag de bestrating grasvrij te maken, zelfs als je het beperkt tot het stuk waar de eigen boot staat.

Maar zoals altijd was het weer gezellig met elkaar en zeker leuk om te zien dat er ook junioren meegekomen waren die een flink handje meehielpen.

Hieronder een indruk van de werkzaamheden met enkele actiefoto’s.

Hugo