De website van onze watersportvereniging is (opnieuw) in een ander jasje gestoken. Marjet en Niels van Breederoode hebben het ons mogelijk gemaakt om vanuit mijn luie stoel (en die van het bestuur, uiteraard) de website up-to-date te houden. Dus als er nieuws is kunnen we dat direct plaatsen.

Een eerste proeve hiervan vinden jullie onder het menu <Nieuws> waarin ik verslag doe van de recente lezing van Edo Ankum in het Van der Valk Hotel.
Clemens is op dit moment ver weg voor Thales zaken, maar hij zal binnenkort het verslag van de laatste ALV ook op de site zetten. Om dit verslag – en enkele vorige ALV verslagen – te kunnen lezen moet wel eerst ingelogd worden om het menu <Ledenpagina’s> te zien.

Ik heb de eer één van de moderatoren te zijn van de website. Ik ben al een aantal jaren vertrouwd met het gebruikte programma WordPress, o.m. voor mijn blogs over de zeilreizen naar Denemarken. Ik roep jullie dan ook van harte op mij te bestoken met berichten, reisverslagen, wetenswaardigheden of foto’s die onze hobby ‘Watersport’ betreffen, zodat we de website levendig kunnen houden. Stuur deze dan naar: wsv@wsvthales.nl of  hugo@wsvthales en we zorgen ervoor dat het geplaatst wordt.

Wat de reisverslagen betreft, Bert Barendrecht, Bob Nieboer en ondergetekende hebben in het afgelopen jaar onze reis via Marjet op de website laten optekenen. Die verslagen staan ook nu weer in de herziene versie van de site onder het menu <Reisverslagen><2010>.
Maar mogelijk zijn er meer leden die het schrijven in het bloed hebben zitten en eens een  poging willen doen om een blog op onze site bij te houden van hun zeil- of motorboot vakantietrip. Hiervoor kunnen we – als daartoe de behoefte bestaat – de betreffende auteur speciale rechten geven, zodat deze de tekst en foto’s zelf direct kan plaatsen vanuit de plek waar je op dat moment bent..
Het is beslist niet moeilijk, maar enige praktische oefening vooraf is wel nodig cq. aanbevelenswaardig.

Ook Harry en Clemens zijn de moderatoren en kunnen als administrator de website aanvullen. Hun e-mail adres is:
harry@wsvthales.nl
clemens@wsvthales.nl

De berichten die jullie (hopelijk) toesturen, worden vastgelegd onder het menu <Nieuws>. Jullie kunnen op berichten en reisverslagen ook reageren door op <Leave a comment> te klikken onderaan het betreffende bericht. Dit komt dan eerst bij ons terecht voor toestemming tot plaatsing (ter vermijding van spam). Dus tussen reactie en plaatsing zit wat tijd. Denk dus niet dat we het niet hebben ontvangen!
Er is ook een menu <Te koop> als onderdeel van de <Ledenpagina’s>  (wel eerst inloggen dus). Biedt hier jouw overtollige waterspullen aan en wie weet vind je hierdoor een koper.

Het is de bedoeling om wat we maar even oneerbiedig het “Gezichtenboek” noemen onder de ledenpagina’s te plaatsen. De bedoeling is om een fotootje van jezelf, de partner en de boot te plaatsen met wat aanvullende gegevens over de boot. Er is vorig jaar een begin gemaakt, maar voor de herziene website wordt nog nagedacht over een andere layout. Hier komen we dus op terug.

Zoals beschreven is de herziene website (opnieuw) het werk van Marjet en Niels. We mogen er als vereniging wel heel erg blij mee zijn en ze hierbij bijzonder bedanken! Dat mag best wel eens vanuit de leden gezegd worden!