Waren we de afgelopen jaren verwend om uit de winterslaap te ontwaken met een presentatie door een BN’er uit het  lezingen-circuit, u kent ze wel, de Ben Hoekendijker’s of Olav Cox’en, dit keer had onze aktiviteitencommissaris Dick Ringenier iets anders met ons voor: een avondje sportief en gezellig, met bowlen en een aansluitend buffet in De Zegger.

Helaas kon de organisator er zelf niet bij zijn omdat Dick juist die dag in het ziekenhuis van Enschede een operatieve ingreep (ablatie) moest ondergaan in een poging om zijn  hartritme weer goed op de rit te krijgen. Dick had er al een tijdje last van en juist kort voor onze “lezing” kreeg hij te horen dat hij donderdag geholpen zou worden. De organisatie lag nu in handen van onze penningmeester Rob van Ockenburg.

De opkomst was wat teleurstellend. We hebben wel succesvollere jaren mee gemaakt. Ligt het dan toch aan het ontbreken van een lezing….?  Of verkeren sommigen toch nog in hun winterslaap en zijn de gedachten aan de vereniging, de boot of het vaarseizoen nog ver weg? :>;

Zo moet het....!

De achterblijvers hebben – zoals meestal – echter ongelijk gehad. Ofschoon niet iedereen een balletje wilde of kon opgooien, bleek het toch voor de 18 aanwezige leden/partners een gezellige aktiviteit te zijn, waarin we veel lol beleefden, met name aan de onkunde van sommigen om in elk geval één bal per beurt te raken…… De conclusie van ondergetekende was dan ook dat de baan beslist niet deugde (teveel afwijking naar links en naar rechts…) en dat het dus ondoenlijk was om een goede score te behalen om in aanmerking te kunnen komen voor de door het bestuur beschikbare prijzen. Maar ja, er waren dan toch leden die het wel uitstekend deden en die ook later later door Rob in het zonnetje konden worden gezet.

Zelfs Lies deed sportief mee!

Na de sportieve prestaties werden we door het Zegger personeel uitgenodigd om aan tafel te gaan. Er stond een prima buffet met koude en warme schotels klaar, voor elk wat wils.
Het leuke van zo’n etentje is de ongedwongen sfeer, waarbij iedereen de kans heeft om met iedereen aan de praat te komen. Ter afsluiting werd er nog een heerlijk “toetje” gepresenteerd, voor velen een reden om nog even wat langer te blijven dan gepland….

Het was een dus gezellige avond. Met dank aan Dick, die dit weer prima had georganiseerd had en aan Rob, die ons zo soepel door de avond heen gidste, maar die ons ook wat pegunia – ter compensatie van de verliezen – lichter maakte! Maar dit was alleszins de moeite waard!
Nog tijdens het etentje kwam een SMS van Hanneke bij mij binnen dat Dick inmiddels geopereerd was en dat zij hem vrijdag weer naar huis kon meenemen. Hij is inmiddels dan ook thuis. We wensen hem een snel herstel!

[photosmash id=21]

Nagekomen foto’s van Harry Stevens gemaakt tijdens het etentje:

[photosmash id=22]