Maandag ontvingen we het droevige bericht dat op 11 oktober Lies Mas, de echtgenote van Akki, plotseling is overleden. Ze is 71 jaar geworden.
Lies was dit jaar, na een herseninfarct, in Het Borsthuis opgenomen, waar ook Akki al een tijd verblijft. Ze was verlamd geraakt en kon zich niet meer uiten. Triest dat het met beiden zo moet lopen. Gisteren, en vandaag bij de sobere uitvaartplechtigheid, hebben we als vereniging afscheid van haar kunnen nemen.

Het is niet te vatten dat ze er niet meer is. Wat heeft ze de laatste jaren een energie, kracht en moed getoond door Akki elke dag in het verpleeghuis, soms wel twee keer per dag, tot het laatst toe te bezoeken. We hebben daarvoor altijd diep respect gehad.

Een enkele keer kwam ze op haar brommertje ons nog wel eens op het botenterrein bezoeken en was ze er op onze nieuwjaarsrecepties meestal nog wel bij.
Akki en Lies waren vroeger altijd op ons terrein te vinden. Akki al heel vroeg aan het knutselen aan de ‘White Bird’ en Lies wat later in de ochtend om zijn lunchpakket te bezorgen. Ze hebben beiden grote verdiensten gehad voor onze vereniging.
Akki was onze ‘havenmeester’ en terreinmeester, met Lies altijd aan zijn zijde. Lies zorgde er voor dat het ons aan niets mankeerde in de Keet en bij de barbeque zorgden zij en haar schoondochter samen voor het vlees en het toetje.

Akki en Lies waren onze oudste (ere)leden en het is dan ook moeilijk te beseffen dat we Lies nooit meer zullen spreken. Het was al geen makkelijk jaar voor Akki, maar nu Lies is heen gegaan, breekt er voor hem een hele zware tijd aan. We wensen hem en de familie veel sterkte in deze moeilijke periode.
We kunnen Akki hierbij steunen door hem niet te vergeten en hem af en toe een bezoekje te brengen, zolang dat nog kan.

Hugo de Groot
17 oktober 2013