In de week van de geplande werkdag in oktober, werd het botenterein bezocht door een paar ‘houthakkers’ met in hun kielzog een heuse hoogwerker. Nu bleken dit wel een paar ons bekende watersporters te zijn die de strijd aangingen met de eikenbomen die achter ons hek staan en die elk jaar veel overlast geven door vallende eikels, bladeren en vervelend pikkerige spul. Alle eikentakken tussen 0 en 11 meter die zo uitdagend over de omheining uitstaken, werden afgezaagd. Of de houthakkers voor deze klus wel gecertificeerd waren is onbekend, maar het resultaat mag er wezen! Zie de foto’s met deze klussers: Paul Blacquire, Harry Stevens en Geert van Bockel.

Op de werkdag zelf, zaterdag 6 oktober, werd de organiserende terreincommissaris Geert aangenaam verrast met de opkomst van 15 leden die de mouwen wilden mee opstropen om het terrein van onze werf op te schonen. En dat was ook wel hard nodig, want de bestrating was nog nauwelijks zichtbaar door het hoge grasgewas. Het lijkt wel of de aangroei elk jaar meer wordt, zeker veroorzaakt door de voortdurende aktiviteiten van onze buurman, het veevoeder-overslagbedrijf.

Met batsen, schoppen, schoffels werd de strijd aangegaan en al het rommel weggekruid. Ook Okke was met zijn bosmaaier druk in de weer om het ergste alvast voor ons weg te maaien.

De binnenkant van de kajuit werd door dit keer de enige vrouw (Elle Staal) onder handen genomen en is het dus binnen ook weer spic en span.

Onder de belangstellenden: Herman ter Borg in zijn snelle bolide. Goed om hem weer op het terrein te zien.

Het resultaat van deze dag mocht er – als vanouds – weer zijn:

Zo was het op de meeste plekken van het terrein….

..en zo werd het

..en zo ook

(met dank aan de ontvangen fotos van de leden)