Om 19.45 uur liggen we weer in de inmiddels ons bekende Dover Marina. Er was geen wind dus de hele weg hebben we moeten motoren. Helaas is dat ook het lot van een zeezeiler: er zijn trips dat je meer op de motor vaart dan op zeil. Het lijkt erop dat we door het hoge drukgebied dat blijft hangen, we voorlopig de motor veel zullen moeten gebruiken.

Vandaar dat we vanmorgen eerst de tank maar eens hebben gevuld: met 200 liter erbij moeten we wel in Holland kunnen komen. Het is rode diesel en waar iedereen denkt dat de diesel hier in UK goedkoper is: mis, de prijs van een liter is E 116,= . Dat zet dus geen zoden aan de dijk en bovendien heb je nog jaren last van de rode kleurstof en van moelijke vragen van de douane (zoals mij destijds is overkomen).

De trip van vandaag bedraagt uiteindelijk 71,4 NM, met veel stroom tegen. We hebben de 11 uur maar gebruikt om het teakdek eens flink aan te pakken en schoon te schrobben.

Maar met dit stralende weer (de hele dag zon) is dat bepaald geen straf voor deze “dekzwabbers”!

We komen de krijtrotsen en de vuurtorens van Beachy Head ook weer tegen. We varen er nu wat dichterop. Hierbij even weer wat foto’s ervan.



Een waarderend woord.

Dat de berichten van Bob en van mij zo keurig op onze site komen is opnieuw het werk van Marjet Breederoode. Daar komt best veel voor om de hoek kijken, want alleen al om de foto’s die we meezenden te bewerken en op de juiste plek in de tekst plaatsen, is een hoop werk.
Ik bedank Marjet hierbij. Dat mag best een keer gezegd eh… geschreven worden!

Hugo