• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

WSV Thales

  • Home
    • Welkom
  • Agenda
  • Nieuws
    • Nieuws 2022
    • Nieuws 2021
    • nieuws 2020
    • Nieuws 2019
    • Nieuws 2018
    • Nieuws 2017
    • Nieuws 2016
    • Nieuws 2015
    • Nieuws 2014
    • Nieuws 2013
    • Nieuws 2012
    • Nieuws 2011
      • In Memoriam Harry Menninga
    • Nieuws 2010
    • Nieuws 2009
    • Nieuws 2007
    • Nieuws 2008
    • Nieuws 2006
  • Vereniging
    • Locatie
    • Bestuur
    • Commissies
    • Contributie
    • Sleutelbeleid
    • Huishoudelijk Reglement – April 2022
  • Contact
  • Foto’s
    • Foto’s 2015
    • Foto’s 2014
    • Takeldag 22 oktober 2011
    • Terreindag 26 maart 2011
    • PV WSV zeilen
    • Zeiltocht PV en WSV
    • Tewaterlating 2010
    • BBQ april 2010
    • Lustrum 30 jaar
    • Takeldag oktober 2009
    • Takeldag 2009
    • PV Verenigingsmarkt 2009
    • Takeldag 2008
  • Reisverslagen
    • Reisverslagen 2012
      • Niels en Marjet
    • Reisverslagen 2011
      • Hugo de Groot
      • Frits
    • Reisverslagen 2010
      • Bob
      • Hugo
      • Bert
  • Links en Techniek
  • Voor leden..
    • “Jouw Corveemaand”
    • ALV
    • Huishoudelijk Reglement – April 2022

Dinsdag 6 juli 2010

4 februari 2011 Reageer

Vandaag beloofd een prachtige dag te worden. Waarom zou ik langer wachten met vertrekken van deze mooie ankerplek, als ik te vroeg ben om over de ondiepte bij Harlingen te komen dan kan ik altijd nog wat heen en weer varen. Er is wind zat en uit het noordwesten mooier kan niet. Met alleen de genua loopt de boot als een speer met soms meer dan 8 knopen. Naruurlijk ben ik te vroeg bij de ondiepte maar het is te proberen, ik maak de genua kleiner en laat hem erg ruim staan om niet te hard te gaan. Vastlopen met opkomend tij betekend slechts dat je moet wachten om weer vlot te komen. Toch is het best wel spannend, de dieptemeter loopt steeds verder terug en vermeld op een gegeven moment 0 diepe onder de kiel. Ik hou de motor in z’n vrij aan om direct om te keren als dat nodig is. De meter staat op 0, maar ik voel niets en ga door. De meter blijft 0 en het is druk met veel tegemoet komende zeilers. Maar ik voel niets en loop niet vast, na een tijdje wordt het weer dieper; ik ben er door. In de sluis is de drukte enorm, maar toch kom ik er nog vrij gemakkelijk in en uit. Hoewel het nog niet zo laat is, is doorvaren niet verstandig de Ketelbrug haal ik toch niet dus ik ga ankeren ten oosten van de sluis. Er liggen veel klippers tjalken en andere platbodems, en overal zie je de mensen het water in springen en zwemmen en plezier maken. Ik gooi de bijboot in het water en ga ook zwemmen. Een eindje bij mij vandaan ligt een klipper waarbij veel mensen aan het zwemmen zijn, ik zwem er heen; ik zeg ik kom even kennis maken ik ben de buurman. Eerst verstaan ze mij niet het blijken allemaal duitsers. Als ik ze vertel dat ik net uit Noorwegen kom zijn ze heel verbaasd. Met zo’n groot jacht kan dat wel? Ja hoor zeg ik, en als U een kijkje wilt nemen aan boord dan moet U er naartoe zwemmen. Twee duitse vrouwen doen dat, en kookt U ook vragen ze als ze het kooktoestel zien? Ja hoor maar mijn vrouw heeft ook veel meegegeven, maar dat is bijna allemaal op, en brood heb ik ook niet meer zeg ik, alleen knäckebröd. Dat is gezond zeggen beide vrouwen. Ik bied aan om ze met de bijboot terug te roeien, één accepteerd het de ander duurt het gereed maken van het bootje te lang. Als ik haar terug roei vraag ik of ze misschien een mobiele telefoon hebben omdat ik graag mijn vrouw wil bellen. Ik leen haar toestel en bel jouw Ton. Daarna vertrekt hun boot, ze blijven er niet overnachten, ook de andere klippers gaan weg het is hier nu heerlijk rustig. Twee jachten en één driemastklipper dat is alles. Als morgen de wind ZW is blijf ik een dagje liggen. Het Clipper weerstation zegt: Di 6 juli NW 2 – 3 later 4; Wo 7 juli ZW 2 – 3; Do 8 juli O – ZO 2 – 3 – 4. Dus is morgen verder gaan toch wel aan te raden.

Bert

Bert Barendregt

Bert

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Laatste nieuws

  • Sluiting Haringvlietbrug
  • Presentatie Algemene Ledenvergadering 2022
  • Huishoudelijk Reglement (en Reglement van orde)
  • “Jouw Corvee maand” (seizoen ’22-’23)
  • In Memoriam, Hans Souverijn
  • Impressie van een terreindag
  • 40 jarig jubileum

Follow Us!

Follow Us on FacebookFollow Us on E-mail

Laatste reacties

  • Barendregt op Blog 09 – Reisverslag Bert Barendrecht: naar de Middellandse Zee – een nawoord
  • Bert op Blog 09 – Reisverslag Bert Barendrecht: naar de Middellandse Zee – een nawoord
  • Barendregt op Blog 05 – Reisverslag Bert Barendrecht: naar de Middellandse Zee, 26 juli – 8 aug

Links voor het weer

  • Meteomanager
  • Windfinder
  • Windguru
  • Zilt meteo

Links voor techniek

  • Bakker IJlst (schroeven, assen, moteren etc.)
  • LED verlichting (searolf)
  • Quicktide
  • Tercoo schijf – maak staal snel kaal
  • Verfgroothandel (meestal de goedkoopste)

Links voor watersport

  • ANWB watersport
  • Zilt magazine

Personeelsvereniging Thales

  • PV Thales (Hengelo)

Onze zusterverenigingen

  • AWV (Almelo)
  • EWV (Enschede)
  • TWV (Hengelo)

Op onze nieuwsbrief abonneren

Op de hoogte blijven?

We houden je graag op de hoogte van ons laatste nieuws en reisverslagen

We sturen je geen spam! Je krijgt alleen een mailtje als er een nieuwsbericht geplaatst is.

Controleer je inbox of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Copyright © 2023 · Privacyverklaring