Na het ontbijt ben ik naar dat winkelcentrum gegaan om een nieuwe zekering te halen; die hadden ze niet. Om de havenmeester niet nogmaals lastig te vallen ben ik gaan lopen naar Stoa. Na wat vragen vond ik de shop en zij hadden het wel. Toen ik om ca. 12.00 uur terug was kreeg ik van de havenmeester op mijn kop omdat ik er om 10.00 uur niet was en hij had een electriciën geregeld. Ik legde alles uit en zei dat ik dat niet goed had begrepen, dat van 10.00 uur. We gingen alsnog naar die electrozaak, er ging nog iemand mee die nieuwe accu’s nodig had. Maar ik had intussen nog iets ondekt, de nieuwe accu’s die in Cuxhaven zijn geplaatst vroegen nog steeds om opgeladen te worden. Ik lig hier al een paar dagen aan de walstroom dus dat is raar, blijkbaar worden ze niet geladen. Bij nadere beschouwing bleek ook de schijdingsdiode kapot. In de electrozaak stelde ik voor om de motor uit te bouwen en naar hun toe te brengen. Dat vonden ze een werkbaar idee. Wij terug naar de haven waar ik zo snel mogelijk de motor en de diode uitbouwde, en weer terug naar de electroshop. Een nieuwe diode kreeg ik direct mee, de motor zou morgen wel klaar zijn dachten zij. Toen ik weer in de boot was heb ik de nieuwe diode direct gemonteerd, maar de accu’s werden nog altijd niet geladen. Dat kun je merken omdat de bedrading niet vonkt bij de montage. Er moest dus nog iets aan de hand zijn; toen bleek dat de ladingsreturnleiding niet was aangesloten. Daar in Cuxhaven begrijpen ze blijkbaar niet veel van electriciteit. Die kabel aansluiten was zo gebeurd; nu vonkte de leiding wel. Ik hou in de gaten of de lading in orde is. Dat kun je zien omdat op nieuwe accu’s een kontrole venster zit, en dat is groen als de accu’s vol zijn. Afwachten maar. Het weer is hier al die tijd voortreffelijk; buiten 25, en binnen 33 graden. Zo kom ik wel door mijn bier heen. Maar weer is een vissoepje genomen in het restaurant, zin om zelf iets te maken had ik niet meer.