UITNODIGING

Beste Leden,

Hierbij nodigen wij U uit voor onze winterlezing en wel op 7 Maart 2013 in de PV-Home. Aanvang vd lezing 20.00 uur. Op deze avond zal Jaap Kiers U mee nemen op een tocht langs:

De Zuiderzee, een zoute herinnering

De Zuiderzee is er al lang niet meer. Door de Afsluitdijk omgevormd tot het IJsselmeer, 75 jaar geleden. De verdwenen zee is een zoute herinnering aan de oertijd, de zeevisserij, de opgeslokte eilanden, de rijke handel, de oorlogen die er uitgevochten zijn en de strijd tegen het water.

Bijna niemand kan meer uit de eerste hand over de tijd van vóór de dijk vertellen. Het is te lang geleden. Wel zijn er nog talloze sporen en herinneringen van betrokkenen. Zeilend met de Hollandia van plaats naar plaats ben ik op zoek gegaan naar bronnen die mij meer kunnen vertellen over de oermensen, eilanden, handel, visserij, oorlogen en overstromingen uit de tijd dat het IJsselmeer nog Zuiderzee was.

Jaap heeft al eerder een zeer boeiende lezing voor ons gegeven en wel op 26 febr 2008 over zijn reis naar St- Petersburg.

Wij zien U dus graag op 7 Maart a.s om 20.00 uur in de PV-Home.
Namens het bestuur vd WSV Thales, Dick Ringenier