• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

WSV Thales

  • Home
    • Welkom
  • Agenda
  • Nieuws
    • Nieuws 2022
    • Nieuws 2021
    • nieuws 2020
    • Nieuws 2019
    • Nieuws 2018
    • Nieuws 2017
    • Nieuws 2016
    • Nieuws 2015
    • Nieuws 2014
    • Nieuws 2013
    • Nieuws 2012
    • Nieuws 2011
      • In Memoriam Harry Menninga
    • Nieuws 2010
    • Nieuws 2009
    • Nieuws 2007
    • Nieuws 2008
    • Nieuws 2006
  • Vereniging
    • Locatie
    • Bestuur
    • Commissies
    • Contributie
    • Sleutelbeleid
    • Huishoudelijk Reglement – April 2022
  • Contact
  • Foto’s
    • Foto’s 2015
    • Foto’s 2014
    • Takeldag 22 oktober 2011
    • Terreindag 26 maart 2011
    • PV WSV zeilen
    • Zeiltocht PV en WSV
    • Tewaterlating 2010
    • BBQ april 2010
    • Lustrum 30 jaar
    • Takeldag oktober 2009
    • Takeldag 2009
    • PV Verenigingsmarkt 2009
    • Takeldag 2008
  • Reisverslagen
    • Reisverslagen 2012
      • Niels en Marjet
    • Reisverslagen 2011
      • Hugo de Groot
      • Frits
    • Reisverslagen 2010
      • Bob
      • Hugo
      • Bert
  • Links en Techniek
  • Voor leden..
    • “Jouw Corveemaand”
    • ALV
    • Huishoudelijk Reglement – April 2022

28-4-2010 Bericht uit London van Bob zelf.

4 februari 2011 Reageer

Zoals jullie al wisten begon mijn tocht op 6 april, eerst met mijn maat Ton. Dus eerst Kampen-Enkhuizen, Enkhuizen-Hoorn, Hoorn-Volendam, Volendam- Muiden en Muiden-Amsterdam, alwaar Ton van boord ging.
Alleen verder naar IJmuiden en daarna de overtocht naar Lowestoft.
Weersverwachting NE/N 4-5. Het werd even 6, maar de boot zeilt geweldig,
Hoe wel erg beweeglijk. Daardoor enkele valpartijen, maar gelukkig aangelijnd.
Binnen 24 uur en helemaal gezeild (op de windvaan). Tot nu toe zo goed als alles gezeild.
Volgende traject Lowestoft-Southwold. Daar was ik sneller dan ik had gedacht, dus een slag van 2 uur en op de kentering van HW naar binnen. Perfekt.
Bij vertrek raadt de havenmeester me aan om min. 2 uur na LW te vertrekken
dus scharrel ik voorzichtig een half uur na LW tussen de banken door naar buiten. Geen probleem.
Aangekomen tegenover Harwich, Shotley net voor donker. De volgende dag blijkt het pontje naar Harwich pas vanaf 1 mei te varen. Dan maar de vouwfiets en een mooie tocht gemaakt.
Vervolgens op naar Brightlingsea. Het navigeren tussen de banken gaat prima met een combinatie van de elektronische kaart van Imray, mijn handheld GPS, met alle waypoints erin en de papieren kaart. De Imray laat tevens de stroomrichting zien zodat je daar goed gebruik van kan maken met interpreteren van je waypoints en hoef ik niet steeds naar beneden om op mijn laptop te kijken. Groot nadeel van het navigeren op een laptop in zeer smal vaarwater.
Na een oproep aan de havenmeester komt hij aanvaren en vaart voor om een plaatsje aan de drijvende pontoon aan te wijzen en te helpen met aanleggen.
De volgende dag met de watertaxi (1 pond per overvaart single) oproep Ch 37, die op mijn marifoon ontbreekt. Dan maar via de havenmeester.
Mis 37, want die wordt vaker gebruikt.
Mijn bijboot opgepompt. Het is wel even onder een behoorlijke hoek roeien vanwege de sterke stroom.
Vervolgens naar Queenborough (achter Sheerness). De helft op de motor vanwege wind en stroom tegen. Tegen donker maak ik een inschattingsfout met het oppikken van een mooring en verlies mijn pikhaak. Stom, maar aldoende leert men!
6 uur op weg naar Londen. Een probleemloze tocht op de motor met mooi weer.
Voor St. Katharina Docks (alweer Ch.37, dus zwaaien) word ik ge-enterd door een politieboot (stevige scepters) en wordt een vrouwelijke politieagent met veel moeite overgezet. Een helpende hand mijnerzijds wordt genegeerd.
Na het invullen van een formulier wil ze mijn paspoort zien en die moet ik uit de kajuit halen. Best, stuur dan maar even. No sir. Dan geen paspoort. Yes sir.
Als woonplaats werd letterlijk uit het paspoort overgenomen :”Burgemeester van Hengelo”.
Wordt tzt. vervolgd. Groeten aan allen!

Bob Nieboer

Bob

bob nieboer

bob

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Laatste nieuws

  • Sluiting Haringvlietbrug
  • Presentatie Algemene Ledenvergadering 2022
  • Huishoudelijk Reglement (en Reglement van orde)
  • “Jouw Corvee maand” (seizoen ’22-’23)
  • In Memoriam, Hans Souverijn
  • Impressie van een terreindag
  • 40 jarig jubileum

Follow Us!

Follow Us on FacebookFollow Us on E-mail

Laatste reacties

  • Barendregt op Blog 09 – Reisverslag Bert Barendrecht: naar de Middellandse Zee – een nawoord
  • Bert op Blog 09 – Reisverslag Bert Barendrecht: naar de Middellandse Zee – een nawoord
  • Barendregt op Blog 05 – Reisverslag Bert Barendrecht: naar de Middellandse Zee, 26 juli – 8 aug

Links voor het weer

  • Meteomanager
  • Windfinder
  • Windguru
  • Zilt meteo

Links voor techniek

  • Bakker IJlst (schroeven, assen, moteren etc.)
  • LED verlichting (searolf)
  • Quicktide
  • Tercoo schijf – maak staal snel kaal
  • Verfgroothandel (meestal de goedkoopste)

Links voor watersport

  • ANWB watersport
  • Zilt magazine

Personeelsvereniging Thales

  • PV Thales (Hengelo)

Onze zusterverenigingen

  • AWV (Almelo)
  • EWV (Enschede)
  • TWV (Hengelo)

Op onze nieuwsbrief abonneren

Op de hoogte blijven?

We houden je graag op de hoogte van ons laatste nieuws en reisverslagen

We sturen je geen spam! Je krijgt alleen een mailtje als er een nieuwsbericht geplaatst is.

Controleer je inbox of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Copyright © 2023 · Privacyverklaring