Tijdens de ALV gaf het bestuur al de verklaring voor de uitnodiging voor deze ingelaste werkdag nog in laatste maanden van 2011: de lopende bezuinigingen bij Thales en het feit dat fa. Donkers hierdoor niet meer kan worden ingeschakeld om de kade vrij te maken van ontluikende boompjes, gras en mos en om de berm van ons terrein kort af te maaien. We zullen het dus voortaan zelf moeten doen.

Een Marsvrouwtje op ons terrein?

Om negen uur was de werkploeg aanwezig: een mooie opkomst van 15 leden die de handen uit de mouwen staken gewapend met bezems, batsen, schoffels, kruiwagens en bermmaaiers. Op het terrein werd ook een heuse “bladblaaster” gespot….

Oorspronkelijk nog met jassen aan en de mutsen op – het was aardig fris – maar al snel was iedereen warm gedraaid om de klus te klaren. Het bleek echter een flinke klus te zijn: het gras op de kade en in de berm bleek taaier te zijn dan verwacht en kon alleen met heel veel moeite los geschoffeld, weggeschept, afgemaaid of weggeblazen worden.

Geen veiligheidsbril nodig, Tom?

Het werk kon helaas niet helemaal afgemaakt worden, daarvoor bleek het terrein toch te groot en het gras te taai te zijn. Om 13.00 uur werd einde werktijd geblazen en keerde iedereen weer huiswaarts, vermoeid maar tevreden over het bereikte en duidelijk zichtbaar resultaat.

Natuurlijk had Jan Berteler weer goed gezorgd voor de inwendige mens: met de nodige koek, suiker- en krentenbrood werden we op de benen gehouden.

Hierbij enkele indrukken van deze laatste gezamenlijke aktiviteit van onze vereniging.

Werk aan de winkel, Bas!

Zo ziet het er nog uit onder de schepen van enkele leden. Hier is nog wat werk te verrichten….

Nu nog de fenders ...

En zo hoort het: schoon schip….

Met dank aan de werkploeg (in willekeurige volgorde): Bob, Ulli, Tom, Jan, Clemens, Dick, El, Herman, Peter, Paul, Paul (we hebben er dan ook nu twee….!), Geert, Rinus, Cees.

Hugo